BOZOK ÜNİVERSİTESİ

YERKÖY ADALET MESLEK YÜKSEKOKULU

SIK SORULAN SORULAR

A. ÖĞRENCİ İŞLERİ İŞLEMLERİ

B. DERS KAYITLARI

C. DERSLERE İLİŞKİN

D. SINAVLARA – NOTLARA İLİŞKİN

E. MEZUNİYET-DİPLOMAYA İLİŞKİN

F. KYK BURS/KREDİ İŞLEMLERİNE İLİŞKİN


A. ÖĞRENCİ İŞLERİ İŞLEMLERİ

1. Öğrenci İşleri’nden hangi belgeleri alabilirim ve nasıl başvurabilirim?

Öğrenci İşleri’nden öğrenci belgesi, Başarı Durum Belgesi (not çizelgesi. transcript), disiplin cezası almadığına ilişkin bilgiler transcript içerisinde belirtilmektedir, askerlik belgesi (EK C2), Geçici Mezuniyet Belgesi ve ayrıca bölüm sıralamanızı gösteren belge ve kayıt sildirdiğine ilişkin belge alabilirsiniz. Ayrıca lise diplomasının onaylı örneğini de talep edebilirsiniz.

Talep ettiğiniz belgeleri belirten dilekçe ile Öğrenci İşlerine başvurarak belgelerinizi alabilirsiniz.

2. Öğrenci işlerine başvurmak için gerekli dilekçe örnekleri var mı?

Öğrenci işlerine başvurmak için gerekli dilekçe örnekleri okulumuz sitesinde “Öğrenci İşleri” menüsünün altında yer alan “Formlar” bölümünde bulunmaktadır. (Formlara ulaşmak için tıklayınız.)

3. Öğrenci kimliğimi nereden ve nasıl alabilirim?

Öğrenci kimlikleri, Üniversitemize kayıt yapılan akademik yılın başında Bozok Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından hazırlanarak Yüksekokulumuza gönderilir. Gelen öğrenci kimlikleri Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Birimi tarafından dağıtılır. Kimlik dağıtımı ile ilgili duyurular hem web sayfamızda hem de panolarda yapılmaktadır.

4. Öğrenci kimliğimi kaybettim. Nasıl yenileyebilirim?

Öğrenci kimliğini kaybeden öğrencilerimiz, gazeteye ilan vererek, ilanın yapıldığı gazeteyle birlikte Yüksekokulumuza dilekçe ile başvurması gerekmektedir. Öğrenci kimliği Bozok Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından hazırlanarak Yüksekokulumuza gönderildiğinde, ilgili öğrenciler Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Biriminden öğrenci kimliklerini alabileceklerdir.

5. Adres ve/veya iletişim bilgilerimde değişiklik oldu. Ne yapmalıyım?

İletişim bilgilerinizi değiştirmek için Yüksekokulumuza dilekçe ile başvurmanız gerekmektedir. Telefon numaralarınız ve mail adresleriniz önemli durumlarda akademisyenlerin ve idari personelimizin size ulaşabilmesi için mutlaka güncellenmelidir.

6. (Erkek öğrenciler için) Askerlik ertelemem için ne yapmam gerekli?

Erkek öğrencilerimizin askerlik erteleme işlemleri, 29 yaşına kadar öğrenciliklerinin devam etmesi halinde Üniversitemiz tarafından yapılmaktadır.

7. Hangi hallerde ve ne zamana kadar kayıt dondurma başvurusunda bulunabilirim?

Önemli ve haklı sebeplerinin bulunması halinde kayıt dondurma talebinde bulunulabilir. Kayıt dondurma başvurusu, kayıt dondurulması talebinde bulunulan yılın/yarıyılın başlangıcından itibaren bir ay içinde yapılması gerekir.

8. Kaç dönem kayıt dondurabilirim?

Öğrenim süreniz boyunca en az 1 yarıyıl (bir dönem) ve en fazla 1 yıl (2 dönem) kayıt dondurabilirsiniz.

9. Nasıl kaydımı sildirebilirim?

Kayıt sildirme işlemleri için Yüksekokulumuza dilekçe ile şahsen başvurmanız ya da sizin adınıza noterden vekâlet verdiğiniz kişinin dilekçe ile başvurması gerekir.  Öğrenci İşleri Bürosuna başvurup bir form doldurarak, öğrenci kimlik kartını da teslim ettikten sonra aynı gün içinde belgelerinizi teslim alabilirsiniz.

10. Yerköy Adalet Meslek Yüksekokuluna Ek Kontenjan ile kayıt yaptırabilir miyim?

İlk yerleştirme sonrasında açık kalan kontenjanlarla ilgili bilgileri ÖSYM tarafından hazırlanan Ek Yerleştirme Kılavuzu'ndan takip edebilirsiniz.

11. Exchange / Erasmus Öğrenci Değişim Programlarınız var mı?

Erasmus, Farabi, Mevlana gibi Öğrenci Değişim Programlarımız bulunmaktadır. Bu programlarla ilgili detaylı bilgi almak için Yüksekokulumuz program koordinatörlerinden ve Bozok Üniversitesi Uluslarası Ofis'ten bilgi alabilirsiniz.

(Yüksekokul sitemizin Koordinatörlükler menüsü altından program koordinatörleri hakkında bilgi alabilirsiniz.)

12. OBS nedir? Nasıl giriş yapabilirim?

OBS, “Öğrenci Bilgi Sistemi”nin kısaltmasıdır. Sisteme giriş obs.bozok.edu.tr adresinden yapılmaktadır.

İlk kez sisteme giriş yapıyorsanız "İlk şifrenizi oluşturmak için tıklayınız." yazan yere basarak, kimlik ve erişim bilgilerinizi girmeniz gerekir. Bilgileri doldurduğunuz zaman sistem size kullanıcı adı ve geçici giriş şifrenizi verir. Kullanıcı adınız okul numaranızın başına küçük "o" harfi konularak elde edilir. Kullanıcı adınızın başındaki küçük "o" harfidir. "0" (sıfır) değildir. 

OBS sistemine giriş yapıldığında ekranın sağ üst köşesinde sisteme giriş yapan kişinin "Adı Soyadı" yer alır. Sisteme giriş yapan kişi adı-soyadı yazısının üzerine geldiğinde bir menü açılır. Buradan profil bilgilerime girerek, geçici şifreyi kendinizin hatırlayacağı başka bir şifre ile değiştirmeniz gerekir. Şifreyi istediğiniz zaman tekrar değiştirebilirsiniz. 

Sisteme ilk girişinizden sonra erişim bilgilerinizi güncellemeniz gerekmektedir. Erişim bilgileriniz için vereceğiniz telefon ve e-posta hesabınız daha sonra sistem içerisinde de kullanılmaktadır. (Unutulan şifrenin gönderilmesi gibi.) Bu yüzden bilgilerinizi girerken yanlış veya size ait olmayan (örneğin babanızın mail adresini, telefonunu girmek gibi) bilgi girmemeniz, girdiğiniz bilgileri unutmamanız önem arzetmektedir.

13. OBS’de hangi işlemleri yapabilirim?

OBS sistemine girdiğiniz zaman;

Akademik Takvim görüntüleme,

Haftalık Ders Programı görüntüleme,

Sınav Programı görüntüleme

Not Görüntüleme,

Başarı Durum Belgesi (Transkript) görüntüleme,

Sunulan Dersleri görüntüleme

Öğrenci Devam Durumunu görüntüleme

Harç Bilgileri Görüntüleme

Müfredat Görüntüleme ve

Kayıt Yenileme (Ders Seçme) İşlemlerini yapabilirsiniz.

Ayrıca, sistem üzerinde mesaj kutunuz bulunmaktadır. Bu mesaj kutusundan hocalarınıza ve arkadaşlarınıza mail gönderip alabilirsiniz. Bu kutuya okulunuz tarafından gönderilen mailler resmi tebliğ yerine geçtiğinden sık sık kontrol etmelisiniz.

14. OBS şifremi unuttum ne yapmalıyım?

OBS giriş sayfasına girin. “Şifremi hatırlamıyorum" yazısına tıklayın. Karşınıza "Kullanıcı adı" veya OBS’ye ilk kaydınızı sisteme girdiğiniz "Email adresi"nizi soran bir ekran açılır. Buradaki verilerden herhangi birini girerek "Devam" tuşuna basınız. Sistem tanımlı olan mailinize bir şifre yenileme linki gönderir ve buradan yeniden şifrenizi oluşturursunuz.

Eğer linki bu şekilde güncellemekte herhangi bir sorun yaşarsanız Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Birimine başvurunuz.

15. OBS şifresini yanlış girersem sorun olur mu?

3 kez yanlış şifre girdiğiniz zaman şifreniz kilitlenir, kilidin kaldırılması için Öğrenci İşleri Birimine başvurunuz.


B. DERS KAYITLARI

1. Ders kaydı ne işe yarar? Ders kaydı yaptırmak zorunda mıyım?

Yüksekokulumuzda öğrenim görmek için, okuyacağınız her dönemin başında ders kaydı yaptırmak zorundasınız. Ders döneminde sadece seçtiğiniz derslere ve sınavlarına girebilirsiniz. Bu yüzden ders seçmemeniz veya eksik seçmeniz durumunda döneminiz otomatik olarak uzayacaktır. Her dönemin başında Akademik Takvimde belirtilen süreler içinde “Kayıt Yenileme (Ders Seçme) İşlemleri”nizi mutlaka yapmalısınız.

2. Ders kaydımı nasıl yapabilirim?

Ders kayıt dönemleri Akademik Takvim’de belirtilmiştir. Güz ve bahar dönemlerinde, danışman hocalarınızla birlikte internet üzerinden ders kayıtlarınızı yapabilirsiniz. İkinci öğretim öğrencileri öğrenim ücretini ilgili bankaya yatırdıktan sonra danışman hocasıyla birlikte internet üzerinden ders kaydını yapabilir. (Ders kaydı ekranlarını kullanmak hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız.)

3. Ders programımı ne zaman ve nereden görebilirim?

Ders kayıt işlemlerinin yapıldığı hafta sonunda, Yüksekokul sitemizde ve okul panosunda ders programı ilan edilmektedir. OBS sisteminize girdiğinizde Haftalık Ders Programı görüntüleme ekranından da ders programınızı görebilirsiniz.

4. Ders kaydıma nasıl onay alabilirim?

Ders kayıtları akademik danışmanlar tarafından onaylanır. Kaydınızı tamamladıktan sonra, akademik danışmanınız onay işlemini tamamlayacaktır. Herhangi başka bir onay almanıza gerek yoktur.

5. Akademik danışman kimdir?

Her öğrenciye 1.sınıftan itibaren kayıtlı bulunduğu bölümün önerisi üzerine Yüksekokul Yönetim Kurulu tarafından bir danışman görevlendirilir. Öğrencilerin ilgi alanlarına göre seçmeli derslere yönlendirilmeleri akademik danışmanlar tarafından yapılır. (Akademik danışmanınızı öğrenmek için tıklayınız.)

6. Kredi hesabı nasıl yapılır?

Eğitim-öğretim yönetmeliğimize göre, Eğitim-öğretim faaliyetlerinin kredi değerleri aşağıda gösterildiği şekilde hesaplanır:

a) Bir yarıyıl süreyle verilen teorik derslerin programlanmış haftalık bir saati bir kredidir.

b) Bir yarıyıl süreyle programlanmış ders uygulamaları, laboratuar, bitirme tezi, ödevi veya projesi gibi uygulamalı derslerin iki saati bir kredi sayılır.

c) Öğrencinin yapacağı stajlar, kredi ve ders saati hesabında dikkate alınmaz.

7. Bir dönemde en az ve en fazla kaç kredi alabilirim?

Bir yılın sonunda genel not ortalaması (GANO) 2.00 ve üzeri olan öğrenciler azami ders yükü kadar (40 kredi) ders alabilirler. Genel not ortalaması 1.00-1.99 arasında olan öğrenciler, azami ders yükünün en fazla %75’i kadar (30 kredi) ders alabilirler. Genel not ortalaması 1.00’ın altında olan öğrenciler ise, azami ders yükünün en fazla %50’si kadar (20 kredi) ders alabilirler.

8. Ön şart dersleri ve ön şartlı dersler nedir?

Ön şart dersleri: Bir derse kaydolunması için, başarılmış olması şartı aranan diğer derslerdir.

Ön şartlı dersler: Kaydolunması bir ön şart dersin başarılmasına bağlı olan derslerdir.

9. (İkinci öğretimler için) Harç ödemelerimi ne zaman yapmalıyım? Harç ödemelerimi ders kayıt döneminden sonra yaparsam, derslere kayıt yaptırabilir miyim?

Öğrenim ücretini ödemeden ders kaydınızı yapabilmeniz mümkün değildir. Bu nedenle, Akademik Takvimde belirtilen tarihlerde öğrenim ücretini ilgili bankaya yatırıp ders kaydınızı internet üzerinden yapmalısınız. Haklı ve geçerli nedenlerle Akademik Takvimde belirtilen süreler içinde kaydını yenilemeyen öğrenciler Senatonun belirleyeceği sürenin sonuna kadar Yüksekokulumuza başvurmak zorundadırlar. Başvurular, Yüksekokul Yönetim Kurulunca karara bağlanır.

10. Ders kayıtlarından sonra bir dersi bırakıp başka bir ders almak istiyorum. Nasıl ve ne zaman bu değişikliği yapabilirim?

Öğrenciler kayıtlı bulundukları dersleri Akademik Takvimde belirtilen tarihler dışında kesinlikle değiştiremez.


C. DERSLERE İLİŞKİN

1. Almakla yükümlü olduğum kredileri, müfredatı nereden görebirilim?

OBS sisteminden "Müfredat" bölümüne girdiğinizde, açılan pencerede bölümünüzle ilgili 4 döneme ait müfredat ile müfredatta yer alan derslerin uygulama ve teorik ders saatleri ile derslerin kredileri ve ECTS bilgilerini görebilirsiniz.

2. Derslerin içerikleri hakkında nerden bilgi alabilirim?

Derslerin içerikleri hakkında Öğrenci İşleri Biriminden ve danışmanlarınızdan bilgi alabilirsiniz.

3. Derslere devam zorunluluğu var mı?

Yönetmeliğimize göre öğrencilerimiz, kayıtlı oldukları her türlü derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Devam zorunluluğunun sınırı; teorik derslerde %70, uygulamalı derslerde ise %80’dir. Bu şartları yerine getiremeyen öğrenciler yarıyıl veya yılsonu sınavlarına (Final ve Bütünleme Sınavlarına) giremezler. Öğrencilerin devam durumları, ders sorumlularınca OBS sistemine işlenir. OBS sistemine girdiğinizde "Öğrenci Devam Durumu" bölümüne girdiğinizde, kayıtlanmış olduğunuz dersler ve bunların devam durumları ile ilgili bilgileri görebilirsiniz.

4. Öğrencilerin alacakları sağlık raporları, derse devam sürelerinin hesabında dikkate alınır mı?

Öğrencilerin alacakları sağlık raporları, derse devam sürelerinin hesabında dikkate alınmaz.

5. Bir dersten başarılı veya başarısız olmak için almamız gereken not nedir?

Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması gerekir. AA, BA, BB, CB, CC notları şartsız başarılı notlardır. DC ve DD notları ise şartlı başarılı notlardır.

6. DC ve DD notu aldığım bir dersten başarılı sayılmam için şart nedir?

Bir öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının (GANO) en az 2.00 olması gerekir.

7. Kaldığım dersi tekrar alırken devam mecburiyeti var mı?

Devamsızlıktan kalan öğrencilerin kaldıkları dersi tekrarlamaları durumunda devam mecburiyeti vardır.

Bir dersin devamını alıp da başarısız olan öğrencilerin, dersi tekrarlamaları durumunda yeniden devam şartı aranmaz, ancak uygulamalı derslerden başarısız olan öğrencilerden yeniden devam koşulu aranabilir.

8. Aldığım bir dersten başarısız olursam ne yapmalıyım?

Zorunlu bir dersten FD veya FF notu olan öğrenci, bu dersi kredi yüküne ve ders seçimine ilişkin kurallar dâhilinde, açıldığı ilk dönem tekrarlamak zorundadır.

9. Daha önceden aldığım ve başarılı olduğum bir dersi tekrar edebilir miyim?

Öğrenciler şartlı geçer ( DD, DC) not almış oldukları dersleri tekrar edebilirler.  Ancak CC ve üzeri bir not aldığınız dersi hiçbir koşulda tekrar edemezsiniz.

10. Ders muafiyeti nedir, nasıl ders muafiyeti alabilirim?

Yerköy Adalet Meslek Yüksekokulu öğrencisiyken daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda veya Bozok Üniversitesi’nde almış olduğunuz aynı/eşdeğer dersler için ders muafiyeti Yüksekokulumuza yazılmış dilekçe, not dökümü (transcript) ve onaylı ders içerikleri ile başvurabilirsiniz. Başvurunuz Yerköy Adalet Meslek Yüksekokulu Ders Muafiyet Komisyonu tarafından değerlendirilerek Yüksekokul Yönetim Kurulunca karara bağlanır. Muaf olunan derslerin kredi ve notları ortalama hesaplarına katılmaz.

11. Muafiyeti aldığım dersler not ortalamamı etkiler mi?

Bozok Üniversitesi’ne başka yüksek öğretim kurumlarından yatay veya dikey geçiş yolu ile gelen ya da ÖSYM Sınavı ile Bozok Üniversitesi’ne yeniden kayıt olan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler not ortalamasına katılmaz. 

12. Bozok Üniversitesi bünyesinde verilen herhangi bir dersin öğretim elemanını nasıl öğrenebilirim?

Bozok Üniversitesi bünyesindeki her hangi bir bölümünün herhangi bir dersini veren öğretim elemanının kim olduğunu öğrenmek için OBS sisteminde "Sunulan Dersler"i seçin. Açılan ekrandan hangi Fakülte/Yüksekokulun dersini görmek istiyorsanız bölüm ve programı seçerek "Listele" düğmesine basın. Seçtiğiniz bölümde verilen tüm dersler ve dersleri veren öğretim elemanlarının isimlerine bu şekilde öğrenebilirsiniz.

13. Yüksekokulumuzda verilen bir dersin öğretim elemanına nasıl ulaşabilirim?

Yüksekokulumuzda her dersin öğretim elemanı haftalık ders programına göre uygun bir zamanda öğrencilerle haftalık görüşme saati ayarlar. Bu görüşme saatleri her öğretim elemanının kapısına asılarak ve sitemizin Danışmanlık bölümünde öğrencilere duyurulur. Bu görüşme saatlerinde öğretim elemanına ulaşabilirsiniz. (Öğretim Elemanlarının görüşme saatlerini görmek için tıklayınız.)

Yüksekokul dışındayken öğretim elemanı ile görüşmeniz gerekirse Yüksekokulumuz santralini arayabilirsiniz. Müsait olması halinde santral sizi Öğretim elemanının dahili telefonuna bağlayacaktır. (Yüksekokulumuz iletişim bilgilerine ulaşmak için tıklayınız.)


D. SINAVLARA – NOTLARA İLİŞKİN

1. Ara ve final sınav programımı ne zaman nereden görebilirim?

Akademik Takvim’de belirtilen sınav tarihlerinden önce Yüksekokulumuz internet sayfasında ve panolarda ilan edilmektedir.

2. Bütünleme sınavına kimler girebilir?

Almış oldukları ders veya derslerin yarıyıl veya yılsonu sınavına girme hakkı elde eden öğrencilerden, yarıyıl veya yılsonu sınavı (final) sonunda başarısız olan öğrenciler ve sınava girme şartlarını sağladığı halde yarıyıl veya yılsonu sınavına (final) giremeyen öğrenciler ile yarıyıl veya yılsonu sınavı sonunda şartlı başarılı olarak DC ve DD notu almış olan öğrenciler bu derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavına giren öğrencilerin, ilgili derse ait başarı notu belirlenirken, yarıyıl sonu (final) notu yerine bütünleme sınav notu kullanılır.

3. Mazeret sınavı nedir, kimler ve nasıl başvurabilir?

Haklı ve geçerli sebeplerle ara sınavına giremeyen öğrencilere Yüksekokul Yönetim Kurulunca girme hakkı tanınan sınavlara mazeret sınavı denir.

Ara sınavların (vize sınavı) dışındaki sınavlar için mazeret sınavı hakkı kullanılamaz. Mazeret sınavı hakkı aynı ders için birden fazla kullanılamaz.  Mazeret sınavından yararlanmak için öğrencilerin mazeretlerini kanıtlayan belgelerle birlikte, ders yarıyılı bitmeden ve mazeretin sona ermesinden itibaren en geç yedi gün içinde Yüksekokulumuza başvurmaları gerekir. Mazeretler Yüksekokul Yönetim Kurulunca incelenerek karara bağlanır.

4. Notlarımı ne zaman ve nereden görebilirim?

Sınavı yapan öğretim elemanı, sınava ilişkin belgeleri ve sınav sonuçlarını en geç on beş gün içinde ilgili birim yönetimine ilan edilmek üzere teslim eder. Notlarınızı ilan panolarından ve/veya OBS sisteminden görebilirsiniz.

5. Notlarıma nasıl itiraz edebilirim? İtirazım ne kadar sürede sonuçlandırılır?

Öğrenciler başarı notlarına itiraz edemezler, ancak ara sınavlar ve yarıyıl sonu (final) sınav sonuçları ile ham başarı puanlarına itiraz edebilirler.

Öğrenciler, itirazlarını ilan tarihinden itibaren yedi gün içinde yazılı olarak Yüksekokul Müdürlüğüne yapabilirler. İtiraz, ilgili öğretim elemanı tarafından incelendikten sonra, bölüm başkanı tarafından tetkik edilir. Sonuç, Yüksekokul Yönetim Kurulunda karara bağlanır. İtirazın incelenmesi ve değerlendirilmesi, itirazın yapıldığı tarihten itibaren en geç on beş gün içinde sonuçlandırılır.

(Sınav Notuna İtiraz Dilekçesi'ne ulaşmak için tıklayınız.)

6. Dönem not ortalaması (YANO) nedir?

Bir akademik dönem sonundaki not ortalamasına denir.

7. Genel not ortalaması (GANO) nedir?

Bulunduğunuz döneme kadar almış olduğunuz tüm derslerin not ortalamasına denir.

8. Tek ders sınavı nedir? Kimler tek ders sınavına girebilir?

Tek ders sınavı; mezuniyet için öngörülen derslerin biri dışında tümünden başarılı olup, tek dersi kalan öğrenciler ile başarısız notu olmadığı halde genel not ortalaması 2.00’ın altında olan son yarıyıl öğrencilerine CC ve altında not aldıkları tek ders için kullanacakları bir sınav hakkıdır. Sınava girebilmek için dersin devam şartını yerine getirmiş olmak gerekir.

Ders uygulamaları, laboratuar, bitirme tezi, ödevi veya projesi ve atölye dersleri gibi uygulamalı derslere tek ders sınav hakkı tanınmaz.

9. Tek ders sınavı ne zaman yapılır?

Tek ders sınavı, her yarıyıl sonu akademik takvimde belirlenen tarihlerde yapılır.

10. Bağıl Sistem nedir?

Bağıl değerlendirme sistemi, öğrencilerin başarısını ölçen bir sistem değil, öğretim elemanı tarafından başarısı ölçülen bir öğrenci grubunun kendi içerisinde değerlendirilmesine olanak veren bir yöntemdir.

11. Bağıl Sistemde harf notum nasıl hesaplanıyor?

Bağıl Sistemde ham başarı puanlarının Bağıl Harf Notuna dönüştürülmesi:

Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı puanları girilen bir grubun Otomasyon Sistemi tarafından;

a) Ham başarı puanları hesaplanmakta,

b) Gruptaki maksimum ham başarı notu tespit edilmekte,

c) Maksimum ham başarı notu kullanılarak grubun düzeyi belirlenmekte ve grubun düzeyine göre ham başarı puanları harf notuna dönüştürülmektedir. Çizelge 1’de grup düzeylerine göre verilebilecek harf notları göstermektedir.

 

Grup

Düzeyi

Maksimum Ham Başarı Puanı

( MaxHBP )

Grup Düzeylerine Göre Harf Notları Dönüşüm Cetveli

FF

(0,0)

FD

(0,5)

DD

(1,0)

DC

(1,5)

CC

(2,0)

CB

(2,5)

BB

(3,0)

BA

(3,5)

AA

(4,0)

1

MaxHBP³85

x

x

x

x

x

x

x

x

x

2

75 ≤ MaxHBP < 85

x

x

x

x

x

x

x

x

 

3

65 ≤ MaxHBP < 75

x

x

x

x

x

x

x

 

 

4

57 ≤ MaxHBP < 65

x

x

x

x

x

x

 

 

 

5

50 ≤ MaxHBP < 57

x

x

x

x

x

 

 

 

 

6

40 ≤ MaxHBP < 50

x

x

x

x

 

 

 

 

 

7

0 ≤ MaxHBP < 40

x

x

 

 

 

 

 

 

 

Not: X işaretleri Grup Düzeyine göre alınabilecek harf notlarını göstermektedir.

 

Çizelge 1. Grup Düzeylerine Göre Harf Notları Dönüşümünde Alınabilecek Harf Notları

d) Harf notlarının sınır değerlerinin tespit edilmesi: Otomasyon yazılımı harf notlarının sınır değerlerini; değerlendirmeye alınan grubun maksimum ham başarı puanını kullanarak aşağıdaki formüllerle hesaplamaktadır.

 

Harf Notu Aralığı

Formül

AA Üst Alt Sınırı

85-(100-MAXHBP)/10

BA Üst Sınırı

85-(100-MAXHBP)/10-0,01

BA Alt Sınırı

75-(100-MAXHBP)/10

BB Üst Sınırı

75-(100-MAXHBP)/10-0,01

BB Alt Sınırı

65-(100-MAXHBP)/10

CB Üst Sınırı

65-(100-MAXHBP)/10-0,01

CB Alt Sınırı

57-(100-MAXHBP)/10

CC Üst Sınırı

57-(100-MAXHBP)/10-0,01

CC Alt Sınırı

50-(100-MAXHBP)/10

DC Üst Sınırı

50-(100-MAXHBP)/10-0,01

DC Alt Sınırı

45-(100-MAXHBP)/10

DD Üst Sınırı

45-(100-MAXHBP)/10-0,01

DD Alt Sınırı

40-(100-MAXHBP)/10

FD Üst Sınırı

40-(100-MAXHBP)/10-0,01

FD Alt Sınırı

30-(100-MAXHBP)/10

FF Üst Sınırı

30-(100-MAXHBP)/10-0,01

FF Alt Sınırı

0

Çizelge 2. Grup Düzeylerine Göre MaxHBP kullanılarak Harf Notları Aralıklarının Hesaplama Formülleri

e)Çizelge 1, Çizelge 2 ve MaxHBP kullanılarak harf notlarının ham başarı puanı cinsinden aralıkları bulunur. Bu aralıklara göre öğrencinin ham başarı puanı hangi aralığa denk geliyorsa ilgili harf notu verilir.  Örnek olarak MaxHBP’nı 88 olan bir grup için harf notlarının başarı puanlarına göre sınır değerleri Çizelge 3’te gösterilmiştir.

 

FF

FD

DD

DC

CC

CB

BB

BA

AA

28,79

38,79

43,79

48,79

55,79

63,79

73,79

83,79

 

0,00

28,80

38,80

43,80

48,80

55,80

63,80

73,80

83,80

 

Çizelge 3: MaxHBP=88 olan grup için ham harf notlarının ham başarı puanlarına göre aralıkları

f)  Başarı puanları harf notuna dönüştürüldükten sonra grup listesi oluşmakta ve notlarla birlikte gruptaki maksimum ham başarı puanı ve gurup için hesaplanmış  DC notu alt sınır değeri not çıktısında yer almalıdır.

 

12. Transkriptte gözüken "ST", "GT", "UT", "ET", "NT", "BT", "KT" ve "PT" özel harf notları ne anlama geliyor?

a) “ST” notu, Bozok Üniversitesi’ne başka yüksek öğretim kurumlarından yatay veya dikey geçiş yolu ile gelen ya da ÖSYM Sınavı ile Bozok Üniversitesi’ne yeniden kayıt olan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir.  “ST” notu, not ortalamasına katılmaz.

Yaz okulunda diğer üniversitelerden alınan ve başarılı olunan derslere de ST notu verilir ve not ortalamasına katılmaz.

Yaz okullarında diğer üniversitelerden ders alıp başarısız olunan derslerin öğrenci otomasyonu sistemine FF veya UT notu olarak işlenir.

b) “GT” notu, not ortalamasına katılmayan derslerden başarı gösteren öğrencilere verilir.  Bu notlara BDS uygulanır.

c) “UT” notu, not ortalamasına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir. Bu notlara BDS uygulanır.

d) “ET” notu, Üniversite Senatosu’nca belirlenen derslerden ilgili birimlerce uygulanan muafiyet sınavı sonunda kredisiz olarak muaf tutulan öğrencilere verilir. “ET” notu, not ortalamasına katılmaz.

e) “NT” notu, derse devam şartını veya ders uygulamasına ilişkin şartları yerine getirmediği için başarısız olan öğrencilere verilir. “NT” notu, not ortalaması hesabından “FF” notu işlemi görür.

f) "BT" notu, kredisiz derslerden ve stajlardan başarılı öğrencilere verilir. BT notu, not ortalamasına katılmaz. Bu notlara BDS uygulanmaz.

g) "KT" notu, kredisiz derslerden ve stajlardan başarısız öğrencilere verilir. KT notu, not ortalamasına katılmaz. Bu notlara BDS uygulanmaz.

h) Sonuçlanmamış, devam eden dersler için “PT” notu verilir. 

13. Yarıyıl Sonu Sınavı Puanı Alt Sınırı ne demektir, nasıl hesaplanır?

Bir öğrencinin yarı yıl sonu sınav notu, o grup için hesaplanan DC alt sınırının altında ise öğrenci kalır. Bu öğrencinin ham başarı puanı hesapla belirlenen DC notu alt sınırına eşit veya daha büyük ise FD küçük ise FF notu verilir.

14. Harf Notuna itiraz edebilir miyim?

Öğrenciler, harf notuna dönüştürülmüş bağıl başarı notlarına itiraz edemezler. Sadece ara sınavlar ve yarıyıl sonu sınavları sonuçları ile ham başarı puanlarına ilan tarihinden itibaren yedi (7) gün içinde yazılı olarak itiraz edebilirler. Bu itirazlar, en geç on beş (15) gün içinde sonuçlandırılır. İtirazların sonuçları ilgili birimlerin öğrenci işleri büroları tarafından sisteme girilir.

 


E. MEZUNİYET-DİPLOMAYA İLİŞKİN

1. Mezuniyet şartları nelerdir?

Tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve Genel Not Ortalaması da 2.00 ve üzeri olan öğrenciler mezuniyete hak kazanırlar.

2. Geçici mezuniyet belgemi ne zaman ve nereden alabilirim?

Mezuniyet koşullarını yerine getirmeniz halinde Yüksekokul Yönetim Kurulu hakkınızda mezuniyet kararı verir. Bu karardan sonra, Geçici Mezuniyet Belgesi basılır ve imzalanır. Belgenizi, Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Bürosundan alabilirsiniz.

3. Diplomamı ne zaman ve nereden alabilirim?

Diplomalarınız mezuniyetinizden sonra hazırlanır. Diplomaların hazır olup olmadığını Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Bürosundan öğrenebilirsiniz.

4. Diplomamı alırken ne yapmam gerekir?

Diplomanızı alabilmeniz için Öğrenci Kimlik Kartınızı ve almışsanız Geçici Mezuniyet Belgenizin aslını Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Bürosuna teslim etmeniz gerekmektedir. Ayrıca Öğrenci İşlerince hazırlanan ilişik kesme formunu da doldurmalısınız.

5. Diplomamı benim yerime bir başkası alabilir mi?

Diplomanızın sizin yerinize bir başkasının alabilmesi için ilgili kişiye noter vekâleti vermiş olmanız gerekir.

6. Diplomamı kaybettim, yeni diploma alabilir miyim?

Öncelikle ulusal bir gazeteye diplomanızı kaybettiğinize dair bir ilan vermelisiniz. Daha sonra,  Yüksekokulumuza bir dilekçe ile başvurarak yeni diplomanızı talep edebilirsiniz. Yeni Diploma için Üniversite Senatosunca belirlenen ücreti (2013-2014 Eğitim –Öğretim Yılında 85.00 TL) ilgili bankaya yatırıp banka dekontunu Yüksekokulumuza vermeniz gerekmektedir. Diplomanızın çıkması zaman alabileceğinden süreci takip etmeniz gerekir.

7. Mezuniyet başarı sıralamamı öğrenebilir miyim?

Mezuniyet başarı sıralamanızı Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Bürosundan öğrenebilirsiniz.

8. Diploma Eki nedir, nasıl alabilirim?

Diploma Eki öğreniminiz süresince aldığınız derslerinizi, programınızı ve derecenizi gösteren, eğitim hayatınızı özetleyen resmi bir belgedir. Diploma Eki diplomanız ile birlikte size teslim edilir. Bunun için herhangi bir başvuruda bulunmanıza gerek yoktur.

9. Onur Listesi nedir, nasıl girebilirim?

Bir dönem sonunda en az normal ders yükü ile o yarıyılın not ortalaması 3.00-3.49 arasında olanlar yarıyıl onur öğrencisi sayılır. Bu öğrencilerin listesi her yarıyıl sonunda ilan edilir.

10. Yüksek Onur Listesi nedir, nasıl girebilirim?

Bir dönem sonunda en az normal ders yükü ile o yarıyılın not ortalaması 3.50-4.00 arasında olanlar üstün onur öğrencisi sayılırlar. Bu öğrencilerin listesi her yarıyıl sonunda ilan edilir.

11. Mezuniyet törenlerine kim katılabilir?

Akademik yılın sonunda mezun olma durumunda olan öğrenciler katılabilirler.

12. Mezuniyet törenleri ne zaman yapılır?

Mezuniyet törenleri Rektörlük tarafından belirlenecek tarihte yapılır.


F. KYK BURS/KREDİ İŞLEMLERİNE İLİŞKİN

KYK Burs/Kredi işlemlerine ilişkin bilmeniz gereken tüm bilgilere T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün resmi sitesinden ulaşabilirsiniz.

KYK Burs/Kredi işlemlerine ilişkin sık sorulan sorulara ulaşmak için tıklayınız.

Kredi ile ilgili dilekçe örneklerine ulaşmak için tıklayınız.

T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün resmi sitesine ulaşmak için tıklayınız.